KONTAKT

Psykolog Anna Rybacka

KBH Terapeuterne

Blegdamsvej 112 A,

2100 København Ø

(+45) 60 83 50 85

mail@annarybacka.dk

“Et kort øjebliks forståelse

kan give mening resten af livet”

- Jan Hessner Backe

INDIVIDUEL TERAPI

Jeg har været i flere terapiforløb, men det var først hos dig, Anna, at jeg begyndte at forstå og acceptere mine tankemønstre og se mine styrker. Du har lært mig, at jeg selv kan bestemme, hvordan jeg vil være. Nu har jeg konkrete, gode redskaber jeg kan bruge, og en nyfunden energi til at arbejde videre med min selvværd

                                                                           Kvinde, 29 år

Jeg tilbyder individuel terapi, hvor formålet er, at hjælpe dig til at afklare hvad der er vigtigt for dig, og få øje på nye måder, du selv kan forbedre dit liv på. Mit udgangspunkt er, at du er eksperten på dig selv, og at jeg bidrager med min ekspertise i psykologiske mekanismer og mit kendskab til de terapeutiske redskaber som vil være gavnlige for dig, der hvor du er. Du behøver ikke at vide på forhånd hvad dit mål er, eller hvor du vil hen - det kan vi sagtens finde ud af sammen. Det eneste der skal til, er din lyst til en forbedring og til et samarbejde med mig.

Jeg tilrettelægger behandlingsforløbet efter dit behov og de problematikker, du oplever. De primære terapeutiske metoder jeg arbejder med, er kognitiv adfærdsterapi, ACT og mindfulness.

Rabat med henvisning

Har du fået en henvisning fra egen læge, og fundet ud af, at ventetiden til en psykolog med ydernummer i København er 4-5 måneder? Jeg synes det ikke er ok at du skal vente så lang tid og gå med dine udfordringer alene, derfor har jeg lavet et tilbud netop til dig. Hos mig kan du starte i terapien inden for en uge til en billigere pris. De første tre samtaler med en henvisning koster 600 kr, og bagefter vil du betale almindelig pris - 800 kr per samtale. 

KONTAKT

Psykolog Anna Rybacka

Blegdemsvej 112A

2100 København Ø

kompetanceområder​​

  • Stress, angst og depression

  • Nedtrykthed og bekymringer

  • Sorg og ensomhed

  • Identitetskriser og svære valg

  • Vrede, frustration og konflikter

  • Traumer

  • Lavt selvværd

  • Kærestesorger 

  • Parterapi

  • Kronisk smerte

  • Overspisning og afhængighed

  • Motivation og personlig udvikling

  • Kommunikationsvanskeligheder

  • Pårørende til psykisk sårbare

  • Sceneskræk og præstationsangst

Kognitiv adfærdsterapi

Kognitiv terapi er effektivt mod en lang række psykiske lidelser og problemer, især mod angst, depression og stress. Terapien er som udgangspunkt en korttidsbehandling, og afhængigt af problemets omfang og varighed, vil du efter 5-10 sessioner have erhvervet dig redskaber til at tackle dine vanskeligheder, og selvstændigt arbejde videre med dem. Formålet med terapien er at lære nye kompetencer, der gør dig i stand til at være din egen terapeut. I kognitiv terapi arbejder vi sammen om at identificere negative tanke- og adfærdsmønstre, og afprøver nye måde at tænke/agere på.

ACT

I ACT (Acceptance and Commitment Therapy) arbejder vi på at identificere og klarlægge dine værdier. Igennem ACT er det muligt at udvikle en adfærd, der tillader dig at agere i overensstemmelse med dine værdier. Gennem særlige øvelser optræner vi evnen til at lægge mærke til uønskede tanker og følelser, observere dem udefra, og til slut omfavne dem ved at acceptere dem. Ved at gøre dette, lærer du at skabe en sund kontakt med dine problemer, dine behov og dig selv.

MINDFULNESS

Gennem mindfulness kan du lære at acceptere vanskelige tanker og følelser, og herigennem forholde dig til dem uden forbehold. Således kan du undgå at ramme en ond cirkel, ved at  reagere blindt på dine tanker og følelser. Du vil også opnå større indsigt i dig selv og dit liv, som vil gøre det lettere at finde ro, overskud og fornyet livskvalitet.