top of page

INDIVIDUEL TERAPI

Jeg har været i flere terapiforløb, men det var først hos dig, Anna, at jeg begyndte at forstå og acceptere mine tankemønstre og se mine styrker. Du har lært mig, at jeg selv kan bestemme, hvordan jeg vil være. Nu har jeg konkrete, gode redskaber jeg kan bruge, og en nyfunden energi til at arbejde videre med min selvværd

                                                                           Kvinde, 29 år

Jeg tilbyder individuel terapi, hvor formålet er, at hjælpe dig til at afklare hvad der er vigtigt for dig, og få øje på nye måder, du selv kan forbedre dit liv på. Mit udgangspunkt er, at du er eksperten på dig selv, og at jeg bidrager med min ekspertise i psykologiske mekanismer og mit kendskab til de terapeutiske redskaber som vil være gavnlige for dig, der hvor du er. Du behøver ikke at vide på forhånd hvad dit mål er, eller hvor du vil hen - det kan vi sagtens finde ud af sammen. Det eneste der skal til, er din lyst til en forbedring og til et samarbejde med mig.

Jeg tilrettelægger behandlingsforløbet efter dit behov og de problematikker, du oplever. For ar bedre kunne forstå funktionen af de reaktioner og mekanismer du oplever til dagligt, ofte har jeg brug for at høre lidt om det du har oplevet i dit liv, men vores fokus vil ligge mere i det der sker i dit liv nu, og hvad der skal ske i den nærmeste fremtid. 

 Terapeutiske metoder jeg arbejder med, er Kognitiv Adfærdsterapi, Emotions-Fokuseret Terapi, Self-Regulation, Mindfulness, og IFS.

IMG_1852.jpg

kompetanceområder​​

  • Stress, angst og depression

  • Nedtrykthed og bekymringer

  • Sorg og ensomhed

  • Identitetskriser og svære valg

  • Vrede, frustration og konflikter

  • Traumer

  • Lavt selvværd

  • Kærestesorger 

  • Parterapi

  • Kronisk smerte

  • Motivation og personlig udvikling

  • Kommunikationsvanskeligheder

  • Pårørende til psykisk sårbare

  • Sceneskræk og præstationsangst

  • Forældrekompetencer

Kognitiv adfærdsterapi

Kognitiv terapi er effektiv i en lang række problemstillinger, især mod angst, stress og depression. Terapien er som udgangspunkt en korttidsbehandling, og afhængigt af problemets omfang og varighed, vil du efter 5-10 sessioner have erhvervet dig redskaber til at tackle dine vanskeligheder, og selvstændigt arbejde videre med dem. Formålet med terapien er at udvikle nye kompetencer. I kognitiv terapi arbejder vi sammen om at identificere problematiske tanke- og adfærdsmønstre, og afprøver nye måde at tænke/agere på.

EFT

Udgangspunkt i terapien er at vores følelser bærer vigtige informationer om hvad vi har brug for, og hvordan vi skal handle i forskellige livssituationer for at kunne trives. De fleste af os lærer igennem vores opvækst, at følelser er til besvær, eller et tegn på svaghed, manglende kontrol, eller at de leder til store konflikter og ubehag. På den måde lærer vi også at undertrykke dem, være bange for dem, samtidig med at vi mister kontakten til vigtige informationer om vores behov og grænser. Emotionsfokuseret terapi hjælper dig med at opleve dine emotioner på en ny måde, så du snarere end at undgå eller kontrollere dine følelser kan lære at anvende dem som rettesnor for, hvad der er vigtigt eller nødvendigt i din tilværelse.

Self-Reg

Hvis du oplever at din krop kommer i alarmberedskab i stimulerende situationer, hvis din stress niveu er høj, til tider føler du dig udmattet, urolig og irritabel - kan det være smart at lære dit nervesystem bedre at kende, og se på hvordan du kan hjælpe din krop med at lade batteriet op. I selv-regulation kigger vi på din energi niveu i daglige aktiviteter og analyserer hvilke stimuli din nervesystem er særlig responsivt overfor. Formålet med Self-reg er at finde ud af hvilke stress faktorer skal reduceres, og hvilke aktiviteter skal prioriteres for at opnå en bedre energimæssigbalance i hverdagen.

IFS

I IFS bliver spørsmålet: "What's wrong with me?" til: "What happened in my life, that makes me feel, think and act this way?". I min oplevelse er IFS den mest nysgerrige, næveærende, og ikke-patologiserende metode, som giver os muligheden for at kunne arbejde med- og skabe forbindelse til- alle dele af os selv, også dem vi ikke kan lide, skammer os over, eller ikke vil acceptere. Når vi forholder os nysgerrigt og tålmodigt til vores komplekse indre oplevelser, kan vi lære en masse om hvor vores impulser, tanker, motivationer og følelser kommer fra. Vi kan forstå og løse vores indre konflikter, slippe byrder, og i konsekvensen opnå mere indre ro, integration og livsglade.

bottom of page